Viena velojosla Čaka ielā ir pagaidu kompromiss

Rīgas dome pieņēma lēmumu, ka no 1. septembra uz Čaka ielas būs tikai 1 velojosla. Partija PROGRESĪVIE ir neapmierināti ar šo sāpīgo pagaidu kompromisu, jo iestājamies un arī turpmāk iestāsimies par 2 velojoslu saglabāšanu.

Rīgas deputāte Justīne Panteļējeva norāda, ka valdošās koalīcijas partneri NA/LRA un JKP neatbalsta šīs velojoslas, pretēji saviem pirmsvēlēšanu solījumiem.

Rīgas deputāts Miroslavs Kodis saka, ka šis kompromiss bija vajadzīgs, jo citādāk uz Čaka ielas likvidētu abas velojoslas.

Arī lēmām, ka Barona iela tiks pārveidota gājēju, velosipēdistu un tramvaju satiksmei. Dome plānu sagatavos līdz 2022. gada aprīlim.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja ir lēmusi par izmaiņām Aleksandra Čaka ielā – no 1. septembra Čaka iela sastāvēs no 2 autotransporta joslām, 1 sabiedriskā transporta joslas un 1 velojoslas Centra virzienā.

PROGRESĪVIE ir neapmierināti ar šo sāpīgo pagaidu kompromisu. Lai nemazinātu gājēju un velobraucēju drošību, divas velojoslas Čaka ielā ir pilnībā jāatjauno pēc remontdarbiem Valmieras ielā un Austrumu maģistrāles izbūves.

“Diemžēl, Par!/PROGRESĪVIE ir vienīgā domes frakcija, kas pievienojas Gēla arhitektu biroja ekspertu viedoklim. Mēs turpināsim atbalstīt divu velojoslu izveidi Čaka ielā.

Protams, mēs izjūtam citu frakciju vēlmi velojoslas noņemt pavisam. Bēdīgi, ka kolēģi no NA/LRA un JKP frakcijām atklāti demonstrē, cik viegli ir aizmirst pirmsvēlēšanu solījumus par mobilitāti un pilsētvides atdzīvināšanu Rīgas ģimenēm un jauniešiem – visiem cilvēkiem, kas vēlas Rīgu redzēt drošu dzīvu, aktīvu un veselīgu.”

Justīne Panteļējeva, Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājas vietniece.

PROGRESĪVIE uzsver, ka Satiksmes un transporta lietu komitejā tika izskatīti vairāki iespējamie Čaka ielas attīstības varianti no Gēla arhitektu un pilsētplānotāju biroja. Visi šo ekspertu ieteiktie varianti paredzēja pilnvērtīgu velojoslu saglabāšanu. Par šiem attīstības variantiem iestājās tikai 4 no 17 komitejas deputātiem – frakcijas Par!/PROGRESĪVIE biedres un biedri.

Lai gan šis ir nepatīkams kompromiss, mēs uzskatām, ka viena velojosla Čaka ielā ir labāk nekā neviena. Balsojums pret šo kompromisu, visticamāk, nozīmētu velojoslu likvidāciju. Tas pasliktinātu gan Centra, gan apkaimju iedzīvotāju drošību.

Jāatzīmē, ka Čaka ielas eksperimenta laikā būtiski mazinājies satiksmes negadījumu skaits. Mums ir jāturpina sadarbība ar pilsētplānošanas ekspertiem gan Čaka ielā, gan Rīgas kopainā, lai ieviestu risinājumus, kas ir draudzīgi gan sabiedriskajam transportam, gan gājējiem un velobraucējiem.”

Miroslavs Kodis, Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja vietnieks.

Vienlaikus ar izmaiņām Čaka ielā, Satiksmes un transporta lietu komiteja lēma par Krišjāņa Barona ielas pārveidi. Paredzēts, ka Barona iela kļūs par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei. Patlaban galējo plānu Barona ielas uzlabošanai ir paredzēts sagatavot līdz 2022. gada aprīlim.

1 reply to Viena velojosla Čaka ielā ir pagaidu kompromiss

  1. Domāju ka jāievieš jauns termins velojoslas vietā, jo pa to nebrauc tikai velosipēdisti. Sabiedrībai rodas iespaids ka tiek lobēti tikai velobraucēji, bet patiesībā joslu lietotāji ir daudz vairāk ka tikai velo – elektro skūteri, elektro riteņi (piem. Ride), mono wheels utt. Tāpēc ja skatāmies nākotnē, kad pārvietosimies vēl ar visdažādākajiem transporta līdzekļiem, tad nosaukums noteikti neatbilst pielietojumam. Kā arī sabiedrībai rādīs citu iespaidu par šo joslu nepieciešamību.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *